UdangLipan. Powered by Blogger.

Thursday, February 26, 2009

Bagaimana dengan Laporan Ketua Audit Negara - Malaysiakini

Cheq tengok SPRM kena hentam teruk pasai sikap pilih kasih dalam siasatan dan dakwaan, dan menjadi lembu kepada kera...jaan barisan nasional dan umno. Dalam semua dok kalut menghenyak SPRM dengan isu rasuah dan salahguna kuasa, bagaimana pulak dengan laporan Ketua Audit Negara yang setiap tahun ada saja yang tak kena dan mencurigakan yang melibatkan menteri dari kalangan bn/umno.

This audit report revealed that the federal government of Malaysia had RM571.93 billion income but incurred a deficit budget due to its expenditure that stood at RM574.40 billion. It also identified 459 cases of weaknesses in managing expenses among ministries. RM 8.92 million was spent without approved allocation involving 9 ministries in 16 cases.

The local authorities have an outstanding balance of RM477.61 million whereas cooperative societies have yet to pay back RM 15.80 million to the government. These and many more revelations can be found in this report that is specifically covering financial management of ministries and federal government departments.

Continue...

Ini laporan untuk tahun 2007, bagaimana pulak dengan tahun sebelumnya, tiada apa tindakan dan siasatan yang diambil bagi mengenal pasti dan mendakwa menteri-menteri ini diatas segala penyelewengan dalam mentadbir dan menguruskan kewangan yang melibatkan kementerian masing-masing.Dan ianya berlalu sepi begitu sahaja sambil mereka tersenyum, sebabnya tiada siapa yang ambil peduli dan mendesak kepada siasatan terhadap mereka.

Padahal ini kes yang jelas dan nyata.


0 comments:

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

Rakan Seperjuangan

Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP