UdangLipan. Powered by Blogger.

Monday, April 13, 2009

Siapa Dalang Bunuh Altantuya ~ malaysiakini

Merujuk tajuk diatas tu, jawapannya ialah Hantu Raya… pasai di negara ini saja ada gelaran Hantu Raya, negara lain mana ada? Walaupun ada desus-desus dan ramai yang dok bercerita keterlibatan Hantu Kopek, tapi semuanya tu hanya percakapan tanpa bukti.

Yang paling cheq pelik sekali ialah, perjalanan perbicaraan Mahkamah Hantu ni, sepatutnya tugas mahkamah mendedahkan kebenaran, tetapi mahkamah hantu-hantu ni pulak semacam menyembunyikan sesuatu, banyak saksi-saksi pendakwaan tidak dibenarkan memberi keterangan. Banyak perkara yang dikaitkan dihalang untuk dibawa ke mahkamah.

Dan mahkamah hantu ini juga membenarkan hantu UTK yang didakwa membunuh, menutup wajah mereka yang hodoh tu (biasalah wajah hantu mana ada yang cun) seperti hantu jepun (hantu ninja), dan timbul pula spekulasi, betul ke disebalik rupa hantu yang hodoh tu sebenarnya bukan hantu yang membunuh Altantuya, tetapi hantu yang menunggu masa nak kena gantung jer… wallahualam… hanya geng hantu saja yang tau.

Lagipun, sepanjang kes ni dibicarakan perasan tak? Hantu-hantu ni takdak ahli keluarga ka? Mak Bapak hantu-hantu tu tak sedih ka anak depa dituduh membunuh, ahli keluarga yang lain mana? Depa asal dari hutan kampung mana? Sapa kawan-kawan depa sebelum ini, mungkin pihak media boleh pi interbiu serba sedikit pasai kelakuan depa ni masa zaman sekolah dulu ka? atau sebelum masuk jadi polis?

Ini dok tunjuk muka tunang hantu yang sekoq tu adalah, tapi tengok dari reaksi tunang dia macam cool saja, entah-entah yang tu pun hantu juga yang menyamar jadi tunang hantu tu, dan jangan terlepas pandang dalam laporan soal siasat yang didedahkan ada menyebut seekor hantu betina memandu kereta merah ke Bukit Aman, siapa hantu betina tu…

Kita pedulikan sajalah kisah hantu tu nak bertukaq jadi kambing hitam ka? ulaq hitam ka? atau Panglima Hitam sekalipun. Yang penting sekali dua ekoq hantu tu kompom kena gantung dan kes ditutup. Sedangkan bos hantu terlepas macam tu saja.

La ni apa kata kalau rakyat sekalian mendesak kerajaan untuk memperlihatkan wajah-wajah hantu tersebut macam yang pernah dibuat dulu masa pameran hantu di Muzium Shah Alam. Lepaih depa kena gantung sebelum dikapan dan dikuburkan pertontonkan lagi wajah tersebut kepada orang ramai untuk pengesahan.

Mana nak pi tau, kot kot yang membunuh hantu lain, yang digantung hantu lain pulak, ini mesti cheq terlebih baca buku dan tonton filem berunsurkan aksi dan risikan, bilamana agen risikan selalunya ditukar dan diberi identiti baru.

Hantu yang bernama Musa Safri tu lagu mana cerita pulak, senyap saja… sedangkan nama dia pun disebut juga… ish… tak paham sungguh la dengan mahkamah hantu ni. Kompius cheq dibuatnya…. bala…. bala… memang bala petaka negara ni.

0 comments:

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

Rakan Seperjuangan

Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP