UdangLipan. Powered by Blogger.

Monday, May 4, 2009

Babi Rupa Monyet

La ni satu dunia tengah dok kalut dengan wabak influenza A (H1N1) dalam nama lainnya di sebut selsema babi dan ramai yang dah terkorban akibat wabak tersebut di Mexico.

Penduduk sebuah dusun di China digegarkan dengan kelahiran seekor anak babi yang memiliki wajah serupa monyet di perkampungan Fengzhang di wilayah Xiping.

"Itu sangat aneh. Tidak ada seorangpun ingin membelinya. Babi itu membuat keluarga kami takut, bahkan hanya melihatnya," ujar Feng kepada akhbar Oriental Daily."

Wajah babi kecil itu memang begitu menyerupai seekor monyet. Bibirnya tipis, hidungnya kecil dan mempunyai dua bola mata yang besar. Kaki belakangnya agak aneh kerana lebih panjang dari dua kaki dibahagian hadapan, apabila bergerak ianya seakan seperti meloncat-loncat dari pada berjalan.

Isteri Feng mengatakan babi berwajah monyet itu adalah salah satu dari lima anak babi yang baru lahir dipenternakan yang diusahakan oleh keluarga mereka sejak lima tahun lalu.

"Tuhan ku! Itu sangat menakutkan. Saya tidak tahu makhluk apakah itu, ia sangat menakutkan," tutur Feng.

Namun demikian Feng mengakui merasa serba salah samada untuk membuang anak babi tersebut, karena anak-anaknya seronok bermain-main dengannya. "Anak saya sangat suka bermain dengannya dan marah jika kami berusaha menjauhkan anak babi itu darinya." keluh Feng.

Manakala jiran-jirannya pula menyarankan supaya memelihara anak babi itu agar dapat melihat bagaimana rupa wajah babi itu apabila membesar dewasa.

Sumber dari: Ananova

Udanglipan : Macam-macam kejadian pelik yang berlaku dalam dunia ni.... seperti dalam negara kita jugalah...

4 comments:

KINAS May 4, 2009 at 12:34 PM  

kalau keluar monyet muka babi lagi gerun kut

ISA May 4, 2009 at 1:23 PM  

Salam,

Ini cerita lama la.... tahun lepas kalau tak silap aku.

Tapi ok la jugak... sekurangnya kot ada yang insaf dengan kebesaran Tuhan...

PenaKiri May 10, 2009 at 11:31 PM  

Walaupun cerita lama. aku baru tahu..
Boleh tak pegi cek macam mana keadaan babi tu sekarang?

Anonymous,  August 23, 2011 at 8:27 AM  

kalau nak tau camner keadaan babi tu sekarang,dlm kelab umnporno dan be end berlambak2 jenis tu..pi cari la sendiri,gerenti terkejut babi punya...

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

Rakan Seperjuangan

Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP