UdangLipan. Powered by Blogger.

Sunday, September 13, 2009

Nizar: Pertama Kali..., Samy Vellu Jujur Memberi Kenyataan.

Samy Vellu, ahli politik berusia 73 tahun, berkata beliau dijadikan kambing hitam ekoran kekalahan teruk MIC dalam pilihanraya umum lalu.

"Ketika masa saya (menteri dan ahli parlimen), mereka kata rakyat menyampah dengan saya (dan) itulah sebabnya masyarakat India tidak mengundi BN.

"Mereka bukan menyampah dengan saya. Mereka menyampah dengan BN," katanya yang gagal mempertahankan kubu kuatnya di parlimen Sungai Siput dalam pilihanraya Umum Mac tahun lalu.

Selanjutnya Malaysiakini.


Sebagai seorang ahli politik yang bahasa malaysianya lintang pukang dan cakap yang sentiasa berbelit-belit, tapi kali ini dalam sejarah Samy Vellu telah bercakap dengan penuh sifat kejujuran.

Jika Umno sebagai tunjang kepada Barisan Nasional masih buta hati dan pekak hendak memahami apa yang Samy Vellu katakan, ntahlah tak tahu apa nak dikatakan lagi.

Cheq kata: Baguih...., MIC sudah menendang belakang, MCA retak menanti belah... Umno... tunggu masa nak hancuq... PRU-13... mai kita nyanyi lagu Selamat Jalan UBN.

Masanya sudah tiba UBN akan hancur.....

0 comments:

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

Rakan Seperjuangan

Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP