UdangLipan. Powered by Blogger.

Monday, October 12, 2009

Pkfz: Staff Carrefour Tumbuk Pelanggan Demi Mempertahankan Islam

Sila baca dengan hati seorang ISLAM?

Saya ingin berkongsi cerita in dengan anda semua mengenai sikap segelintir orang Melayu kita atau lebih tepat lagi orang Islam di Malaysia ...

Kejadian benar ini berlaku di Carrefour Wangsa Maju beberapa hari lepas. Seorang pemuda Islam yang berkerja sebagai 'cashier' di pasaraya tersebut telah menumbuk seorang lelaki cina. Ini berlaku kerana ketika pemuda cina tersebut sedang membayar harga barangan, pemuda Melayu ini telah menegur pemuda Cina ini mengenai gambar baju yang sedang di pakai oleh pemuda cina tersebut.

Gambar itu ialah seekor babi yang sedang memakai serban di samping seekor anjing yang memakai tudung lambang agama Islam. Pemuda Melayu itu bertanya gambar apakah yang sedang di pakai oleh pemuda cina tersebut.

Dengan rasa bangga dan tidak bersalah, pemuda Cina itu terus menjawab sambil menunjuk ke arah gambar bajunya dengan mengatakan babi yang memakai serban itu ialah Muhammad dan anjing yang memakai tudung itu ialah Khadijah. Mendengar jawapan lelaki tersebut, pemuda Melayu ini dengan tidak disangka-sangka menumbuk muka si Cina tersebut.

Huru-hara suasana di Carrefour ketika itu. Kemudian pemuda Cina itu memaki hamun pemuda melayu tersebut, lalu datanglah Manager Carrefour yang juga beragama Islam lalu memecat lelaki Melayu tadi. Apa yang dilakukan oleh Manager Carrefour tadi adalah satu etika yang patut di contohi kerana, menumbuk orang sesuka hati adalah satu kesalahan.

Tapi malangnya, Manager tersebut bukan hanya memecat pemuda Melayu tadi yang sedang mempertahankan akidah agama Islam, tetapi turut memaki hamun pemuda Melayu itu dengan kata-kata kesat. Pemuda Melayu ini pulang dengan keadaan hampa. Bukan kerana dia di pecat, tetapi turut di maki hamun oleh saudara seislam yang disangkanya akan turut manjaga maruah orang Islam selepas dihina oleh lelaki Cina tadi.

Sekarang ini pemuda Melayu tersebut sedang menunggu untuk di saman oleh Cina tersebut. Beliau bukan takut malah tidak sabar-sabar untuk menunggu disaman oleh Cina tersebut kerana beliau ada alasan yang kukuh kerana bertindak demikian.

Pengajarannya, sikap pemuda Melayu tadi memang patut di contohi kerana ingin menegakkan agama Islam. Pada anda, berhati-hatilah, kerana saya percaya, tshirt yang dipakai oleh Cina tadi adalah salah satu strategi orang kafir untuk menjatuhkan maruah Islam.

Sebarkan kepada saudara2 Islam kita...!

1.Jika anda orang Islam sila sebarkan email ini..!!

2.Jika anda orang bukan Islam, diingatkan jangan sesekali bermain dengan api di negara malaysia islam ini.

Cheq: Pasai apa kisah ni tak masuk suratkhabaq...?

2 comments:

TokBatin X October 12, 2009 at 10:30 PM  

n3 yg memberi kesedaran.....

Anonymous,  October 13, 2009 at 3:19 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Saya pun dah mula sakit hati dengan sikap blogger blogger Pakatan Rakyat .
Tidak ada satu blogger Pakatan Rakyat pun sudi bertanya kepada Dr Hassan Ali ( Phd 1 juta )"Apa pendapat Dr Hasan Ali perihal UMNOBN boleh menang besar kat Bagan Pinang " atau tanya kat Dr Hasan Ali kenapa PAS boleh kalah teruk di Bagan Pinang. Wahai sekalian empuan blogger tolong lah respect banyak sijil Phd yang di perolehi oleh Dr Hasan Ali yang di bayar 1 juta ringgit Malaysia oleh kerajaan Malaysia yang lalu. hj jamaludin

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

Rakan Seperjuangan

Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP