UdangLipan. Powered by Blogger.

Sunday, November 8, 2009

PKFZ/Nizar: Jualan Arak Di Negeri UBN dan PR.

Sebuah kedai di Pekan Merlimau, Melaka hanya memasang papan tanda yang berterabur tulisan Bahasa Melayunya dengan hanya menyatakan Arak tidak dijual kepada seseorang yang mabuk, (selagi tidak mabuk boleh beli??!!!) , dan di bawah 21 tahun (ISLAM berumur lebih 21 tahun boleh beli !!??).
Foto: Author Faethal (pulakdah.blogspot.com)

Petugas kedai serbaneka di Seksyen 9, Shah Alam menunjukkan poster larangan menjual alkohol kepada mereka yang beragama ISLAM dan yang berumur di bawah 18 tahun. Majlis Bandaraya Shah Alam turut mengedar pelekat dan risalah kepada pemilik kedai serbaneka supaya kaedah kawal selia sendiri penjualan minuman beralkohol di bawah 8.8 peratus dapat dijayakan seperti yang diarah oleh Pejabat Menteri Besar Selangor.
Foto : Fadzillah Aishah Ismail (BERNAMA)

UdangLipan: Hangpa pikiaq sendiri, Kerajaan mana yang lebih telus dalam menentang penjualan arak kepada orang Melayu Islam.

Sumber: Dari Blog EM..Pulak Dah!

1 comments:

Anonymous,  November 8, 2009 at 8:28 PM  

Flask Aura kemasan alkali dan anti oksidan
(miracle flask) FLASK AIR AJAIB. Dapat menbantu memulihkan pelbagai jenis penyakit menjadikan air lebih hebat dari air biasa.
Badan Letih Dan Tidak Bertenaga "Termos Air Kami Terbukti
Memberi Tenaga Yang Berpanjangan"
keterangan lanjut sila layar laman web www.antik2u.com/airsakti786 atau sms no ini 0176168358 terimakasih

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

Rakan Seperjuangan

Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP