UdangLipan. Powered by Blogger.

Tuesday, December 15, 2009

Benarkah? Rakyat Malaysia Di Dahulukan Dan Di Utamakan.

Lantik PM baru, satu slogan baru dipromosikan tapi semua slogan yang gah kononnya satu pun tak terpakai. Semuanya hanya retorik slogan dari PM ke 4 hingga yang dok ada la ni. PM lama berambus, ganti pula dengan PM baru dengan slogan terbarunya.

Slogan PM Najib 1Malaysia "Rakyat Di Dahulukan", Bunyi Slogan macam baguih tetapi kebenarannya tiada, dan jadilah ia sebagai Slogan Penipu Rakyat.

Contoh dan bukti bahawa rakyat diDahulukan melalui Slogan PM yang satu ini;

KUALA LUMPUR: Jarno Trulli dari Itali dan Heikki Kovalainen dari Finland dipilih sebagai pemandu Pasukan F1 Malaysia, Lotus F1 Racing, demikian diumumkan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek di Bangunan Parlimen di sini, sebentar tadi.

Pemandu tempatan, Fairuz Fauzy pula sebagai pemandu ketiga.

Pengumuman itu menamatkan spekulasi siapa yang bakal menjadi pemandu pasukan yang akan bersaing pada musim depan.


Betul tak..? seperti apa yang diperkatakan sebelum ini, slogan Rakyat DiDahulukan semuanya kelentong, yang sebenarnya Rakyat DiDahulukan untuk di tipu oleh umno/bn yang menerajui sebagai Kerajaan Malaysia hasil dari sokongan rakyat/pengundi yang buta mata dan hati.

Hakikat yang sebenarnya ialah Jarno Trulli & Heikki Kovalainen 2 orang Rakyat Malaysia Yang Di Dahulukan.

Manakala Fairuz Fauzy adalah rakyat Finland dan Alex Yoong rakyat Italy, tak layak jadi Pemandu F1 Malaysia, kerana PM 1Malaysia mendahulukan Rakyatnya.

Buta-buta saja kita semua "1Malaysia" kena kelentong bulat2!!! Itu pun masih ramai lagi yang tak sedar.

.

0 comments:

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

Rakan Seperjuangan

Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP