UdangLipan. Powered by Blogger.

Monday, August 2, 2010

The Superstar of Barisan Najis.

Kangaroo Court Entertainment akan mempersembahkan satu tayangan opera kontemporari yang dibintangi oleh Ling Liong Sik, bekas Menteri Pengangkutan Malaysia. Di jangkakan opera ini akan menjadikan Ling seorang superstar dalam sekelip mata.

Sesi promosi bagi opera ini baru saja selesai di Mahkamah Sesyen Putrajaya, dengan memperkenalkan bintang utamanya dan sepintas lalu synopsis ceritanya. Pada mulanya, opera ini akan kelihatan menarik.... tapi plotnya pula dijangka akan berbelit-belit. Malah.... dijangkakan akan berlaku anti-klimaks pada ending cerita ini.

Tak tau ler sama ada opera ini akan menjadi hits atau tidak. Jika dikaji dari plotnya... ramai yang kata Kangaroo Court Entertaiment menciplak plotnya daripada sebuah cerita yang pernah ditayangkan oleh Malaysia Boleh Production House iaitu The Eric Chia Connection. The Eric Chia Connection juga berakhir dengan anti-klimaks. It's a disappointment!! Harap-harap, yang ini tidak.

Opera yang bakal ditayangkan oleh Kangaroo Court Entertaiment ini, mengisahkan seorang menteri dalam kabinet kerajaan Banyak Najis yang berjaya menipu seluruh jemaah menteri termasuklah Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan, yang bernama Mr Memang Bangang. Penipuan itu dibuat melalui satu urusan perniagaan yang dikenali sebagai PKFZ Scandal.

Fuiyooo.... hebatnya, Ling... the chinese star dalam cerita ini, berjaya memperdaya seluruh jemaah kabinet yang terdiri daripada badut yang dungu-dungu belaka. Inilah akibatnya jika sebuah kerajaan ditadbir oleh the dungu's and the bangang's. Pasti lingkup punyer!!

Well.... dalam ceriter ini lagi, banyak lagi pihak yang terlibat dengan Ling dalam Skandal PKFZ. Kalau tidak.... mana bisa mungkin, Ling berjaya dalam misinya menipu kerajaan Banyak Najis yang diterajui PMnya, Mr Memang Bangang daripada parti AMNO Menggong [Angkatan Melayu No Otak= Menggong]

Kah... kah... kah... No wonderlah kabinet menterinya, bangang.... bengap dan bongok!! Kacang jer.., mereka kena perdaya dan kena tipu dengan Ling.

Aha.... di sinilah diselitkan unsur-unsur humour. Giler babas punyer bangang mereka ni...

Ling tidak didakwa. Dia terlepas bebas dan hidup senang lenang. Ini menimbulkan kemarahan rakyat marhaen kerana wang yang dicuri itu adalah wang rakyat. Namun, akhirnya.... setelah bertahun-tahun menanti, barulah Jabatan Pendakwaan yang diketuai oleh Mr Bullshit, membawa Ling ke muka pengadilan.

Malang sungguh nasib Ling. Tetapi... bertambah malang lagi.., kerana.... hanya dia saja yang diheret ke muka pengadilan. Di sini ada sedikit unsur suspens diselitkan. Apakah ada nama lain yang akan terheret sama dalam Skandal PKFZ. Tak mustahil kerana Skandal PKFZ yang merupakan satu mega skandal, melibatkan orang-orang ternama dan politikus daripada kerajaan Banyak Najis. Cina ada... Melayu ada dan India pun mungkin juga ada!!

Para peminat opera mengjangkakan cerita ini akan berakhir dengan anti-klimaks, kerana pendakwaan terletak di bawah bidang kuasa watak Mr Bullshit.... seorang penjilat kerajaan Banyak Najis.

Mr Bullshit seorang yang hopeless kerana tidak berintegriti dan tidak ada kredibiliti langsung!! Biasanya, dalam kes-kes melibatkan kerajaan vs rakyat.... kemenangan pasti menyebelahi kerajaan dan para pemimpinnya yang memegang tampuk kuasa.

Anti-klimaks... kan??

Ada juga orang yang skeptikal akan tuduhan terhadap Mr Bullshit. Betul ke dia bias dan penjilat kerajaan Banyak Najis??

Suara dari seluruh pelusuk negara berteriak.... "Correct!! Correct!! Correct!!"

So.... no doubt about it. Itulah perwatakan Mr Bullshit!!

Semalang-malang nasib Lee, malang lagi nasib rakyat negara tersebut. Mengapa?? Kerana Scandal PKFZ ini telah menyebabkan, wang mereka dirompak..... wang mereka dibazirkan.... wang mereka diselewengkan dan wang mereka disalah urus. Ini semua kerana kebangangan PM dan kabinetnya.

Pengajaran daripada opera ini....

* Rakyat jangan jadi bangang.
* Rakyat jangan pilih kerajaan yang bangang.
* Rakyat jangan biarkan diri mereka terus dibangangkan.
* Kerajaan dan para pemimpinnya yang bangang.... mesti dibuang dan diterajang!!

Sumber: Mum of 3 Mohd

0 comments:

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

Rakan Seperjuangan

Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP