UdangLipan. Powered by Blogger.

Thursday, October 14, 2010

First Lady atau Tea Lady.


Malam tadi mata saya tak boleh nak lelap, untuk mengantukkan mata, saya menonton TV dan tertontonlah berita larut malam RTM 1. Memberitakan kisah Persidangan Wanita Pertama. Jika sebelum ini saya hanya membaca di blog sahaja berkaitan isu ini dan macam macam perihal kisah First Lady Malaysia - Datin Sri Rosmah Mansor.

Saya tertarik dengan kenyataan seorang Ahli Parlimen yang mengatakan bahawa Persidangan tersebut adalah Persidangan Wanita Pertama Afrika.

Kenapa saya berkata begitu, ini adalah kerana apabila RTM 1 menyiarkan rakaman bergambar semua wanita pertama dunia, yang kelihatan majoritinya adalah Negro Afrika di sekeliling Datin Sri Rosmah Mansor.

Mengekek-ngekek saya tergelak, apabila terkenangkan apa yang saya baca di laman web (harakahdaily) dengan apa yang saya tonton malam tadi... sungguh melucukan.

Lebih melucukan ialah benarkah itu First Lady atau Tea Lady...?

"Antara negara yang menghantar wanita pertama mereka adalah Albania, Congo, Gambia, Ghana, Jamaica, Kiribati, Laos, Mali, Mauritius, Mozambique, Nigeria, Paraguay, Seychelles, Sierra Leone, Sri Lanka dan Zambia."

Sungguh melucukan....?

4 comments:

Anonymous,  October 14, 2010 at 12:41 PM  

ke dutch lady ni???

Anonymous,  October 14, 2010 at 10:22 PM  

Untuk Najib, 3rd Lady.

MOH KEMBARA October 23, 2010 at 10:52 AM  

Salam, dia pulun perabih duit rakyat tu...tak lama lagi nak tingge kan Putrajaya!

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

Rakan Seperjuangan

Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP