UdangLipan. Powered by Blogger.

Monday, August 1, 2011

Ekonomi Malaysia Terbalik.


Apabila membaca penjelasan di sini, maka saya bersetuju benar dengan pandangan dari Dr Jomo, sayangnya pentadbir negara kita lebih mementingkan ekonomi politik. Pandangan dari ahli ekonomi yang bernas dan mampu memacu kemajuan negara akan di ketepikan sekiranya tidak menguntungkan UMNO/BN.

Mustahil kita tidak mempunyai ahli ekonomi yang bijaksana, pastinya kita ada. Cuma kita tidak ada pemimpin yang bijaksana dan benar2 mendengar denyutan nadi rakyat iaitu eleman penting dalam sistem ekonomi.

Pemimpin di negara maju adalah seseorang yang sememangnya bijak sebelum menjadi pemimpin, sebab itulah dia menjadi pemimpin. Tetapi di Malaysia bijaknya pemimpin setelah di lantik untuk menjadi pemimpin iaitu melalui kemenangan setelah menjadi Ketua Bahagian.

Sebab itulah apabila berupaya mencipta retorik "Rakyat Didahulukan, Pencapaian diutamakan", realitinya rakyat "di kebelakangkan, pemimpin diutamakan".

Lihatlah kepada kekayaan negara, tetapi majoriti rakyat masih dalam linkungan miskin, dan dalam waktu yang sama semua pemimpin politik UMNO/BN mempunyai harta bernilai jutaan Ringgit Malaysia. Amat mudah untuk menjadi kaya-raya di Malaysia. Asalkan ada pengaruh dan sokongan maka anda sudah boleh membuat harta sebanyak mana yang anda mahukan.

Dengan syarat jadilah ahli politik yang berjawatan di dalam UMNO/BN.

0 comments:

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

Rakan Seperjuangan

Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP