UdangLipan. Powered by Blogger.

Tuesday, August 23, 2011

Di Malaysia Ada Ke... Macam Ni...???



Susah sangat ke..???

Read more...

Wednesday, August 3, 2011

Lelaki = Kucing Jantan

Jika anda mahu MEMAHAMI lelaki, cuba lah baca sampai habis...

Lelaki ini boleh diibaratkan seperti seekor KUCING JANTAN. Mengapa?

1) Kucing jantan suka dibelai
~ Ya, memang lelaki suka sangat dibelai oleh perempuan, tak kira la awek ke, isteri ke, ibu ke... Memang mereka suka dibelai tetapi AWAS, mereka mungkin akan mencakar anda jika anda mengasarinya. Jadi berlembut la dengan lelaki. Mereka tak suka yang wanita kasar.

2) Kucing jantan kuat makan dan cepat lapar
~ Kucing memang kuat makan dan mudah menjadi cepat lapar. Jadi, paham ajelah, bukan setakat makanan sehariannya aje yang perlu dijaga, "makanan" batinnya juga perlu dicukupkan. Jadi, jagalah makan minumnya. Seorang suami suka masakan isterinya. Kepada yang bertitle Girlfriend, belajarlah masak dari sekarang. Yang bertitle isteri, masak lah untuk suami jika tidak mahu dia mencari lain. Jika tak tahu, belajarlah. Tak sia-sia kalau tambah ilmu rumahtangga ni.

3) Kucing jantan kuat tidur
~ Lelaki memang kuat tidur (tp ada juga yang jenis tak kuat sngt, tp bilangannya amat sikit). Dan kerana itu, bagilah peluang kepada lelaki untuk tidur secukupnya, jika tidak, ada yang akan mengamuk lebih teruk lagi jadi seperti kucing, dia tidak akan mengamuk tetapi akan beralih tempat tidur. Anda mahu suami anda beralih tempat tidurnya ka???? Jadi, jangan kacau time dia tidur.

4) Kucing jantan kuat merayap
~ Lelaki juga sama seperti kucing (selalunya lah). Mereka gemar merayap & melepak, selalunya dengan kawan2 (ni tak sama dengan kucing). tetapi sebagai penjaga kucing, selalunya kita akan melepaskan kucing kita keluar, kerana kita tahu dia akan pulang sendiri. Begitu jugak lelaki. Agak sama kan??? TETAPI, jika kucing mahal/baka baik, selalunya kita akan mengurungnya di dalam sangkar kan. Cuba kita lepaskan dia, confirm dia akan lari sebab dah jumpa kebebasan.
Kesimpulannya, janganlah "kurung" lelaki.

5) Kucing jantan mahal/baka baik makan Friskies, kucing jantan kampung makan ikan lauk nasi
~ Sama cam lelaki, ada lelaki tastenya camni, ada lelaki tastenya camtu. Kita kena faham taste lelaki itu dahulu, sebelum kita buat satu relationship dengan dia. Kite kena saling memahami.


6) Kucing jantan tak suka dipaksa
~ Ermmm, ni memang sangat2 betul. Sama cam lelaki, lelaki ni amat pantang dipaksa. Dia paksa tak ape, (tengok kucing, dia akan mengiow kat tuannya selagi tak dapat makanan). Macam kucing, kita takleh paksa dia tidur, takleh paksa dia makan & takleh peluk dia dengan paksa. Nanti kena cakar babe!!! Janganlah memaksa lelaki. Bagi dia space dia tp dalam masa yang sama pantau. Jangan sampai dia main kayu 3 plak.

7) Kucing jantan ada perasaan ingin tahu (curiosity)
~ Kalau kucing suka melihat benda-benda pelik dan lari untuk memegangnya, samalah dengan lelaki. Mereka suka mencuba benda yang baru dan benda yang tak pernah mereka rasa. Tengok sahaja Mat Gian, lebih 85% adalah org lelaki. Lelaki ni kan ada otak kan.... Lu pikirlah sendiri mana yang baik dgn yang buruk kan.

8) Kucing jantan akan merebut kawasan mereka
~ Ini selalu dalam kes lelaki samseng la ataupun Along. Nak rebut2 kawasan. Mereka nak tunjuk ego mereka. Biasa lah lelaki ni mesti nak tunjuk ego mereka. Layan!!!!

9) Kucing jantan ada yang ego/buat bolayan kat tuannya/org sekeliling
~ Kucing juga ada ego mereka. Tengok kalau kita panggil ia, "miow, miow mari sini", (kalau time ia tak lapar), mampus ia nak datang kat kita. (lainlah kalau memang kucing tu dengar kata/educated). Kalu kita kejar, ia akan lari. Macam lelaki jugak, makin dikejar, makin dia nak lari dari kita. Nama pun lelaki, mereka takkan nak tunduk, lebih2 lagi kepada perempuan. For sure anda kenal lelaki anda, guna la bermacam cara untuk lembutkan hati mereka. Tapi bukan minta mereka tunduk dengan kita ya.. Mereka perlu dihormati.

10) Kucing jantan takkan pernah setia kat seekor kucing betina
~ Kalau diikutkan ini tak berapa sama, tp ada persamaannya. Ikut kajian, hampir 78% (berdasarkan majalah Cleo keluaran bila ntah), lelaki takkan akan kahwin dengan girlfriend pertama dia.

Read more...

Tuesday, August 2, 2011

Jahatnya Utusan Malasia, Fitnah KuLi

KUALA LUMPUR 28 Julai - Pakatan pembangkang telah mempelawa Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menjadi Ketua Pembangkang yang baru sekiranya Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan bersalah dalam kes liwatnya ketika ini.

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim berkata, maklumat itu diperolehinya daripada rakan-rakannya yang masih berada di dalam PKR pagi ini. - Utusan


Kenapa utusan malaysia terlalu jahat, sanggup memfitnah veteran umno kononnya untuk menjadi Ketua Pembangkang. Apakah tiada agenda lain lagi ke? Selain dari melaga-lagakan sesama melayu untuk menjadikan bahan dan isu politik murahan.

Selain daripada itu, isu ini di petik daripada mulut Zahrain Bayan Baru, yang sememangnya di kenali sebagai seorang munafik dan tiada pendirian.

Namun begitu, itulah hakikatnya permainan politik umno. Sesiapa yang bersuara demi rakyat dan seolah kelihatan menyebelahi pihak pembangkang akan di cop sebagai pengkhianat. Tiada yang telus dan bersih dalam umno.

Read more...

Sinetron Rakyat Di Perbodohkan Sudah Tamat.

Oleh: tokpepijat

" Setelah 6 orang ahli Partai Sosialis Malaysia(PSM) dibebaskan semalam, tamatlah episod "filem"BERSIH 2.0" arahan UMNO dan Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Ahli PSM yang ditahan sejak 2hb Julai yang lalu (seminggu sebelum Perhimpunan BERSIH 2.0) mengikut Ordinan Darurat (EO) juga di sabit di bawah Seksyen 122 Kanun Keseksaan atas tuduhan melancarkan perang ke atas Yang di-Pertuan Agong.


Namun selepas dibebaskan, mereka kemudiannya ditahan di bawah Seksyen 3 (1) Ordinan Darurat (Ketenteraman Awam dan Pencegahan Jenayah) 1969 kerana dikatakan terlibat dengan pihak luar dan telah diresapi anasir subversif.

Bebasnya mereka bererti segala tohmahan terhadap BERSIH adalah karut dan ciptaan UMNO dengan bantuan polis.

Menjelang BERSIH 2.0 pada 9hb Julai, pelbagai andaian dan provokasi ciptaan UMNO dan polis.
Antaranya dikatakan BERSIH di danakan oleh NGO Kristian luar negara. Seterusnya BERSIH di resapi fahaman komunis dengan dikaitkan Partai Sosialis Malaysia.

Digawatkan lagi penemuan berbotol-botol bom petrol dan parang di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor oleh polis.

Akhirnya episod "filem BERSIH 2.0" arahan UMNO/Polis ditamatkan dengan penahanan seorang lelaki Kemboja membawa bahan letupan yang dikaitkan untuk di bawa ke perhimpunan BERSIH..

Semua babak itu dibuat oleh UMNO/polis menjelang 9hb.

Selepas 9hb Julai, tiada satu pun "babak-babak" itu betul dan "real" terjadi. Semua lakonan belaka.

Hasilnya, pada 9hb lalu tiada sebijipun batu dilontar oleh rakyat, tiada satupun pasu yang dipecahkan , tiada seorangpun anggota polis berdarah kepala dan tiada satupun kereta polis terbalik dan dibakar rakyat.

Yang pasti berlaku, seorang rakyat terbunuh gara-gara aksi polis, pipi pembantu Anwar ditembak, kaki Mat Sabu patah dan ribuan rakyat digari, ditangkap, disepak, dimaki hamun, ditumbuk, ditembak gas dan pancutan air.

Amat berbeza dengan propaganda UMNO, RTM, Tv3 dan polis yang "meracuni" fikiran rakyat kononnya BERSIH 2.0 bakal "membakar" Kuala Lumpur pada 9hb lalu.

Rakyat ingin tahu....dimana polis simpan botol-botol bom petrol dan parang yang "dijumpai" dulu?

Pesan rakyat...jangan dibuang benda itu. Membazir!


Bukankah ianya boleh digunakan lagi dalam "filem-filem" mendatang? "

Beginikah caranya rakyat diperbodohkan oleh pihak yang berkuasa, oleh kerajaan Barisan Nasional?

Mengapa kita harus membiarkan diri kita diperbodohkan oleh Kerajaan Barisan Nasional? Jawapannya hanya pada PRU-13, Barisan Nasional WAJIB di tumbangkan.

Read more...

Monday, August 1, 2011

Peniaga Melayu Seperti Ketam.


Satu kisah perumpamaan yang boleh dikongsi bersama.

Ada seorang pakcik yang ingin makan lauk ketam. Maka dia pergilah ke sebuah kedai milik cina yang menjual ikan dan sayuran.

Pakcik: Apek, ketam ada?

Cina: Ada… ada… lu mau ketam cina ka ketam melayu?

Pakcik: Aik! Ketam pun ada melayu, ada cina? Cuba lu tunjuk mana ketam melayu, mana ketam cina?

Cina: Itu sana dalam bekas ada tutup... ketam cina... sana dalam bekas tak ada tutup... ketam melayu la….

Pakcik: Apa pasal ketam cina apek kasi tutup… ketam melayu apek tak kasi tutup?

Cina: Itu ketam cina kalau satu ekor mau keluar, yang lain kasi tolong tolak keluar. Bila sudah keluar, dia tolong tarik lain ketam keluar dari bekas. Nanti lama-lama semua ketam keluar dari bekas. Itu pasal kena tutup.

Pakcik: Ketam melayu apa macam pulak?

Cina: Ketam melayu, kalau satu ekor mau keluar yang lain kasi tarik itu ketam tadi…jangan kasi keluar. Kalau dia satu ekor sudah keluar, dia terus lari, tak mau tolong lain ketam keluar. Jadi tak tutup pun tak apa…

**********

Moral dari cerita tersebut, orang melayu/usahawan/peniaga melayu hanya mementingkan diri dan saling menindas sesama lain. Sedangkan orang cina saling bantu membantu sesama mereka dan meningkatkan ekonomi bangsa mereka.

Jadi macam mana dengan orang Melayu? Saya sendiri pun dah banyak pengalaman sebegini dan ditipu. Ada segelintir orang melayu/usahawan yang jujur tetapi yang kaki menipu untuk jalan shortcut jauh lebih banyak.

Kepada orang melayu/usahawan-usahawan sekelian, sentiasalah berwaspada dan beringat…, beringat akan balasan atas setiap perbuatan.

Read more...

Berhati-hati Kurma Israel.

Kurma menjadi produk tumpuan ketika Ramadhan. Jangan terpedaya, ada dalam pasaran negara Kurma jenama Jordan River. Jika anda membeli Kurma ini ia umpama berbuka puasa dengan darah dan air mata anak Palestin.

Kurma ini didapati berasal dari Israel. Dibawa masuk ke beberapa buah negara seperti Afrika Selatan dan Singapura dan kemudian dibungkus semula sebelum dibawa masuk ke beberapa negara Islam seperti Malaysia.

Sempena Ramadhan ini juga che'GuBard dan SAMM sekali lagi memperbaharui desakan untuk Malaysia menghentikan segala bentuk hubungan dengan negara haram Israel.

Dalam satu sisi regim ini memunculkan imej anti Israel dan pro Palestin. Malah Regim ini pula mewajahkan lawan politik dalam negara sebagai agen Amerika dan perbagai imej seolah anti Islam. Namun sedarkah kita dalam wajah yang lain Malaysia ialah antara negara Umat Islam yang dipimpin oleh pemimpin munafik yang menjadi rakan dagang penyumbang kepada ekonomi Israel.

Dahulu sememangnya Malaysia ada satu undang - undang yang dipanggil Akta Larangan Perdagangan yang menghalang sebarang hubungan dagang lansung dan tidak lansung dengan dua buah negara iaitu Israel dan Afrika Selatan kerana dasar Apartheid.

Namun sebaik sahaja dasar Apartheid di Afrika Selatan 'runtuh' maka pada tahun 1994 dibawah kabinet Dr. Mahathir dasar kerajaan telah diubah dengan meluluskan pindaan Akta Larangan Import (pindaan bil.7) yang bukan sahaja menarik balik sekatan larangan dagang dengan Afrika Selatan tetapi kesempatan diambil untuk jalin hubungan dagang dengan Israel.

Sejak itu Malaysia menjadi antara rakan dagang utama dan penyumbang kekuatan ekonomi kepada negara haram Israel ketika kebanyakan negara memboikot Israel.

Di Perpustakaan MITI dengan jelas banyak terdapat bahan untuk promosi produk Israel sepertimajalah Israel-Asia Trade, Israel Review, bukuAdvantage Israel, Trade Policies Review (Israel), Advance Technology From Israel, Opportunity Israel, The Economics of Israel, Douanes (Buku kod tarif perdagangan Israel) dan beberapa lagi.

Oleh itu kita tidak hairan, jika Dr. Mahathir membayar berjuta-juta ringgit kepada sebuah syarikat Yahudi, Satchi & Satchi untuk membantunya merangka strategi pilihanraya umum 1986, Najib hari ini mengunakan Apco Worldwide untuk persediaan Pilihanraya ke-13.

Sebelum ini dalam sidang media dan banyak siri ceramah che'GuBard telah banyak kali mendedahkan beberapa bukti seperti borang kastam membuktikan bahawa Malaysia merupakan rakan dagang yang memastikan ekonomi Israel terus 'segar' dan terus berupaya membeli senjata untuk membunuh umat Islam Palestin. - HarakahDaily

Kurma Israel

Read more...

Ekonomi Malaysia Terbalik.


Apabila membaca penjelasan di sini, maka saya bersetuju benar dengan pandangan dari Dr Jomo, sayangnya pentadbir negara kita lebih mementingkan ekonomi politik. Pandangan dari ahli ekonomi yang bernas dan mampu memacu kemajuan negara akan di ketepikan sekiranya tidak menguntungkan UMNO/BN.

Mustahil kita tidak mempunyai ahli ekonomi yang bijaksana, pastinya kita ada. Cuma kita tidak ada pemimpin yang bijaksana dan benar2 mendengar denyutan nadi rakyat iaitu eleman penting dalam sistem ekonomi.

Pemimpin di negara maju adalah seseorang yang sememangnya bijak sebelum menjadi pemimpin, sebab itulah dia menjadi pemimpin. Tetapi di Malaysia bijaknya pemimpin setelah di lantik untuk menjadi pemimpin iaitu melalui kemenangan setelah menjadi Ketua Bahagian.

Sebab itulah apabila berupaya mencipta retorik "Rakyat Didahulukan, Pencapaian diutamakan", realitinya rakyat "di kebelakangkan, pemimpin diutamakan".

Lihatlah kepada kekayaan negara, tetapi majoriti rakyat masih dalam linkungan miskin, dan dalam waktu yang sama semua pemimpin politik UMNO/BN mempunyai harta bernilai jutaan Ringgit Malaysia. Amat mudah untuk menjadi kaya-raya di Malaysia. Asalkan ada pengaruh dan sokongan maka anda sudah boleh membuat harta sebanyak mana yang anda mahukan.

Dengan syarat jadilah ahli politik yang berjawatan di dalam UMNO/BN.

Read more...

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP