UdangLipan. Powered by Blogger.

Sunday, January 13, 2013

Menteri Akal Kontot Dengan Peniaga Untung

Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR- #KL112) telah dirancang lama, tiba2 pencacai umno termasuk Tim. Presiden Umno telah menukarkan nama perhimpunan itu kepada Perhimpunan Shamsidar.

Mungkin kerana sudah tiada modal agaknya untuk mempolitikan dan memutarbelitkan cerita membuat isu baru. Biarlah nampak bodoh asalkan ada isu dimainkan oleh media pencacai untuk memperbodohkan makcik pakcik serta rakyat di luar sana.

Biarlah apa saja dakyah yang keluar daripada pihak pencacai umno sekarang ini ianya sudah tidak memberi kesan lagi kepada rakyat, ini adalah kerana rakyat sudah semakin cerdik untuk membuat perbedaan berita yang didengari.

Jika sebelum ini, semua perhimpunan melibatkan parti pembangkang, semuanya tak betul dan salah. Para peniaga akan rugi dan pelbagai dakwaan lagi, sehinggalah kemuncaknya apabila adanya protes terhadap BERSIH 2.0 dimana tarian punggong diamjurkan dihadapan rumah Ambiga (Pengerusi Penganjur BERSIH 2.0.

Pihak media pula mengembar-gemburkan berita yang diputar belitkan bersama pembohongan mereka yang tidak berkesudahan. Terutamanya sumber berita daripada Utusan Malaysia sebuah media umno yang menjadi perosak pemikiran rakyat.

Berlainan pula dengan perhimpunan terbaru ini (HKR), saya agak terkesima apabila membaca Utusan Online dengan beritanya ini. Apakah berita ini benar atau lagi fitnah daripada media pencacai ini.

Wallahuaklam....

Sekurang-kurangnya ada juga berita benar dari utusan malaysia, itupun jika ianya benar. Jangan jadi seperti Menteri ini yang kebodohannya nyata terlampau melangkaui dimensi ultra gaban.

1 comments:

Anonymous,  January 14, 2013 at 11:18 AM  

Semua Menteri UMNO memang bebal dan sombong...

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

Rakan Seperjuangan

Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP