UdangLipan. Powered by Blogger.

Friday, February 8, 2013

Baca Sajalah.

Shocking news from Ground Zero(1).
by- Datok Ariff Sabri. 

As I promised, here is how the cookie may crumble. These figures were handed to me by moles burrowed deep in Bukit Aman, at MINDEF, from UMNO politicians and the boys and girls from Putrajaya whose tongues were made light and easy after nights out in town. I am surprised to hear of the extensive rejection of people in the Forces towards UMNO and BN. Pleasantly surprised that is.



My own feeling is there will be reversal of positions. In this coming elections, PR will get what BN got in 2008- 140 seats or thereabouts and the balance going to BN. when that happens, more will abandon the BN ship especially from the UMNO camp.As for now, what these shadows tell me are as follows:-

Table 1: The possible outcome in GE13.

No. State PR BN.
1. PERLIS 1 2.
2. KEDAH 13 2.
3. KELANTAN 13 1.
4. TERENGGANU 4 4.
5. PENANG 12 1.
6. PERAK 18 6.
7. PAHANG 5 9.
8. SELANGOR 20 2.
9. WILAYAH PERSEKUTUAN 10 1.
10. PUTRAJAYA 0 1.
11. NEGRI SEMBILAN 6 2.
12. MELAKA 2 4.
13. JOHOR 12 14.
14. LABUAN 1 0.
15. SABAH 12 13.
16. SARAWAK 16 15.

TOTAL 145 77.

The table above is even more bullish than the analyses which I have made on several occasions. Having examined the data given to me, here is my take.


In Perlis, the seat that is most likely to fall is Arau. In 2008, PR obtained almost 49% of the votes casted. A swing of 5% of the votes this time to PR, will result in BN losing the seat.


In Kedah, the 2 seats that appear safe for BN are Langkawi and KUbang Pasu. BN’s most comfortable seat is Langkawi. In Langkawi although the opposition increased its share of the votes, BN starts with a strong existing vote bank. Similarly, in KUbang Pasu, in 2008, the opposition obtained 40% of the votes and increased its share of the votes by 9%. So perhaps, it’s time for Najib to move MUkhriz Mahathir to Langkawi so that he can continue to be an MP on the opposition bench in the next parliament.


In Kelantan, besides Tengku Razaleigh , I would have thought the bland and colourless Mustafa Mohamad would be able to retain his seat. It appears the tide is turning against him principally because of his stand on the oil royalty issue of Kelantan. Here is a son of Kelantan who's opposed to giving Kelantan people their oil royalty unless its managed by UMNO.


UMNO people are thieves who will not lose a second in getting their hands in the till. The people handing me the numbers insist that Mustafa Mohamad will get the boot this time.

What about those PR MPs who are seen to be under-performing? These will be replaced by determined and dedicated candidates who will continue to benefit from the overall support for PAS’s spiritual leader.

I have already touched on Terengganu in my earlier article. I predicted that PR will get 5 seats. According to the intelligence sources, PR would probably get 4 seats. Which is what PAS's secgen, Dato Mustafa Ali maintained. Earlier I thought, BN may lose Besut if it retains Abdullah Mat Zain , the incumbent. The man is hardly there. Will Mat Said be willing to select his arch enemy Idris Jusoh to contest in Besut? Otherwise according to these sources, BN will likely retain Besut, Setiu, Kemaman and Hulu Terengganu. That makes it 4-4.

In Penang, the only seat safe for BN is Tasek Gelugor. If Pak Lah stands again in Kepala Batas, he will lose. His replacement, whether its Reezal Merican or even son in law Khairy, will also be defeated. What else is left for Pak Lah to prove?


In Perak the relative safer seats for BN are to be found in (1) Gerik (2) Lenggong (3) Parit (4) Tapah (5) Bagan Datoh and (6) Tanjung Malim. Out of these 6, the weakest links are found in Bagan Datoh and Parit. So, people out there if you want to kick out Zahid Hamidi from Bagan Datoh, come out in full force to vote in PR13.

Please wait for the next installment of the forecast.In the meantime, see how the BN leaders are squirming. Some of them insist that BN will get a 2/3 majority. Meanwhile, Najib goes to Mahathir and says- please save me. He tweets to all and sundry, save Kedah. Why the plaintiff cries when you are confident of winning 2/3 majority?


To the rest of us, it should and must be- save the rakyat from the clutches of the evil BN government.

Read more...

Thursday, February 7, 2013

Malaysia Negara HARAMJADAH


Alahai.., jika Anggota Tentera berhimpun untuk program bn/umno tak mengapa, jika ahli politik bn/umno gunakan kemudahan tentera seperti kapalterbang dan helikopter untuk kepentingan kempen politik mereka tak mengapa.

Alahai..., jika anak-anak sekolah serta para guru dikerah untuk ke majlis umno/bn tidak mengapa, jika mereka-mereka ini terlibat dengan program pembangkang natijahnya sedia menanti. 

Apabila ada anggota tentera berhimpun dalam perhimpunan rakyat, tiba2 jadi isu pula. Apa punya undang2 yang sedang berjalan di Malaysia ni? Apabila jadi isu di sini.

Sah... memang sah lagi nyata Malaysia sudah menjadi negara HARAMJADAH sama haramjadahnya seperti yang Perdana Menteri Najib Razak ucapkan kepada warga Felda yang membantah tempohari.

Dimanakah Demokrasi yang di laungkan selama ini?

Kepada Pegawai Tentera yang bertugas, hentikanlah sikap BODEK tegar anda itu. Gaji anda hasil dari duit cukai rakyat. Maka berterima kasihlah kepada rakyat selama ini. janganlah jadi barua umno dan pemimpin bn.

Kecewa dan jijik rasanya dengan manusia berpangkat seperti kamu dan yang seangkatan dengannya dalam Agensi Kerajaan.

Read more...

Wednesday, February 6, 2013

Takut Nak Ke Mahkamah.

DUNGUN - “Saya tidak boleh terima apabila gambarnya dengan isteri baru terpampang dalam majalah hiburan. Ia satu publisiti murahan dan tidak sesuai dengan jawatannya sebagai YB (wakil rakyat).

"Saya rasa tindakan beliau mengaibkan keluarga dan menjatuhkan imejnya dalam politik dan itulah punca saya memohon cerai ini."

Demikian pengakuan Mastura Othman, 47, yang mengemukakan permohonan cerai ke atas Adun Paka, Zakaria @ Ariffin Abdullah, 60, di Mahkamah Rendah Syariah Dungun, pagi semalam.



Mastura, isteri kedua Zakaria, ketika ditemui wartawan sebaik keluar dari kamar mahkamah selepas kesnya disebut berkata, beliau sebelum ini sudah bercerai dua kali, dan kedua-duanya difahamkan tidak didaftarkan dan permohonan cerai tersebut adalah kali ketiga bagi pasangan terbabit, yang berkahwin lebih 20 tahun lalu.

Mastura, yang hadir ke mahkamah berbaju kurung oren berkata, kali pertama beliau bercerai dengan suaminya ialah pada 27 April 2012, dan kali kedua pada 18 Ogos 2012, iaitu beberapa hari selepas Aidilfitri.

Beliau menjelaskan, permohonan cerai kali ketiga itu dilakukan atas kerelaannya sendiri kerana beliau amat kecewa dengan perbuatan suaminya yang didakwa menyiarkan kisah hubungannya dengan isteri terbaru dalam sebuah majalah hiburan keluaran Disember lalu.

Menyentuh soal kedudukan suaminya dalam politik apatah lagi menjelang pilihan raya umum yang mungkin agak terjejas ekoran tindakannya itu, Mastura berkata, beliau tidak mahu memikirkan masalah itu kerana apa yang lebih penting baginya sekarang ialah hala tuju diri dan anak-anaknya.

“Itu terpulang kepada dia. Dia yang mencipta segala masalah. Ia (atas) kerelaan hati sendiri. Kita pun dah tua, anak dah besar, baik fikir diri sendiri.

“Dia minta saya buat selepas pilihan raya, tapi saya rasa tak perlu tunggu, lalu saya buat laporan pada 23 Januari. Hari ini apabila kesnya disebut, dia tidak hadir,” katanya.

Menyentuh mengenai perkahwinan ketiga suaminya, difahamkan dengan kakak salah seorang penyanyi tersohor, Mastura mendakwa, beliau mendapat tahu suaminya berkahwin seorang lagi pada Jun lalu setelah menemui gambar wanita berkenaan dalam telefon bimbit suaminya.

Mastura, yang mempunyai tiga anak berusia antara 10 dan 21, hasil perkongsian dengan suaminya yang juga bekas Timbalan Ketua Umno Bahagian Dungun berkata, Zakaria mengaku wanita itu isteri terbarunya.

Hakim Mahkamah Rendah Syariah Dungun, Shamsudin Ngah, menetapkan 12 Februari depan sebagai tarikh sebutan semula kesnya.-sn

Read more...

Najib Bukannya Cerdik


Psikology hanya memperlekehkan minda cerdik pandai... KENAPA MAHU RAKYAT DILIHAT SEPERTI PENGEMIS

Saya hairan dengan sikap kerajaan yang memberikan wang RM100 untuk anak yang bersekolah. Kenapa tidak sahaja, yuran persekolahan yang bernilai lebih RM100 itu dihapuskan. Ia lebih mudah daripada menyusahkan ibu bapa berbaris panjang berjam jam lamanya atau terpaksa mengambil cuti semata-mata untuk mengambil wang tersebut. Atau sekadar mahu melihat rakyat seperti pengemis berbaris untuk mengambil wang sebanyak RM100 itu.

Sedangkan wang tersebut adalah milik kita juga bukannya wang yang jatuh dari langit. Begitu juga dengan pemberiam BRIM. Jika Kerajaan Barisan Nasional bijak bistari, adalah lebih baik kerajaan menurunkan harga minyak sebanyak RM0.40 sen. Kerajaan seolah-olah mahu menunjukkan keegoaan, "tengok kami beri RM100, kami juga bagi BRIM RM500"...sedangkan ia adalah wang rakyat.

Ini kerana rakyat yang kini cerdik pandai tahu, mereka telah diikat dengan pelbagai cukai. Cukai pendapatan, cukai perniagaan, cukai jalan raya, cukai kereta, cukai makan dan banyak lagi. Peliknya hinggakan makan minum pun, kita disuruh bayar cukai oleh kerajaan. Cuba anda kira berapa setahun cukai makan minum sahaja yang kita bayar ??? RM10 ribu atau lebih....!!!

Di sinilah kita kena bijak dalam habuan segera yang tidak mendatangkan faedah jangka panjang. Dalam perniagaan kita panggil apa yang dilakukan oleh kerajaan ialah "memberikan ikan, bukannya mata kail". Mereka suka rakyat meminta-minta agar dijadikan bahan ugutan pilihanraya. "You tolong I, I tolong you'...ini tidak bagus atau dalam kata lain memperbudakkan dan memperbodohkan rakyat.

Antara yang kita tidak setuju pemberian rebat RM200 untuk smartphone. Pertama anak2 orang kampung mampukah memiliki HP Smartphone. Kedua ia akan menyusahkan ibu bapa yang terpaksa berbelanja tinggi untuk membeli HP. Yang ibu bapa mahukan bukan rebat RM200 ini tapi mahu harga minyak masak, gula, susu, tepung dan sebagai turun unttk diberi anak2 makan YB.... HP tak boleh mengenyangkan perut anak2 kami tetapi untuk kroni.


Kesimpulannya, Perdana Menteri, Kabinetnya serta Ahli Parlimen dan ADUN yang menerajui Kerajaan Malaysia ini tidak cerdik bagi membantu memperjuangkan hak rakyat. Maka mereka2 itu WAJIB di tolak dalam PRU-13 akan datang.

Tumbangkan UMNO/Barisan Nasional, lihatlah perubahan dan hala tuju negara demi kesejahteraan rakyat. In Shaa Allah....

Read more...

Tahaluf Siyasi Dengan Najib Razak.





Ini yang dikatakan hidung dah la tak mancung, ada hati nak jadi macam Rosmah Mansor. Menzalimi diri sendiri tetapi menuduh parti menzaliminya. Apa punya pemikiran yang dok ada dalam kepala dia.

KUALA LUMPUR - Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa berkata, DAP sudah jelas mencabuli dasar hormat-menghormati yang dijalin melalui 'tahaluf siyasi' apabila ia secara terang mencabar beberapa asas dan dasar perjuangan Pas.

Tahaluf siyasi bermaksud kerjasama badan Islam dengan pergerakan lain yang tidak bermatlamatkan Islam dalam perjuangannya, bagi mencapai matlamat sama.
Tapi takpa, dia pun dah lama berseronok Tahaluf Siyasi dengan gang umno selama ini. Pasai tu hidung dia la ni pun dah kembang semacam saja. Apatah lagi dengan liputan meluas dari media perdana lidah syaitan seperti TV3 suku, RTM sebagainya.

Read more...
Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP