UdangLipan. Powered by Blogger.

Friday, April 19, 2013

Petanda Umno Lenyap.

Al' Fatehah untuk arwah....

Sayang seribu kali sayang kerana beliau pergi menghadap Tuhan yang Satu tanpa sempat melihat parti kebanggaannya itu dibungkus dan ditalkinkan oleh rakyat Malaysia.

Kebanyakkan veteran umno laknatullah amat berbangga dengan parti haram itu (umno baru)...


Takziah kepada ahli keluarga beliau.

Read more...

Monday, March 18, 2013

Kisah Ah Jib yang bodoh.


Ah Jib seorang yang kuat berhutang dan menabur janji dengan jiran, suatu hari... sekumpulan penjenayah bersenjata memecah masuk rumah Ah jib. Penjenayah memasuki satu bilik dimana anak-anak, isteri serta ahli keluarga Ah jib berada. Mereka menjerit meminta pertolongan daripada Ah jib. Ah jib yang pada ketika itu berada di bilik sebelah bersama rakan-rakannya iaitu Ah mudin, Ah nuar, Ah Tiang Cuak mendengar jeritan tersebut.

Ah jib dan Ah mudin yang pada ketika itu masing2 memegang sepucuk pistol dan keris terus menggigil ketakutan. Ah mudin terus berkata, " xpe-xpe... jangan risau.... mereka bukan penjenayah... mereka tidak akan memberikan ancaman kepada keluarga kamu... biar aku pergi berunding dengan mereka".

Sementara Ah mudin pergi ke bilik sebelah untuk berunding.... penjenayah tersebut telah membunuh dua orang anak Ah jib!!! Ah mudin berlari kembali semula ke bilik Ah jib. Ah mudin memaklumkan kepada Ah Jib kematian tersebut. Tambah Ah mudin lagi, " takpa..... kau jangan risau... keadaan masih terkawal...". Ah Jib pada ketika itu terus risau beliau akan dipersalahkan oleh bapa mertuanya.

Ah jib terus membuat panggilan kepada jiran beliau bertanyakan siapa yang bersalah membuka pintu rumah beliau hinggakan penjenayah masuk ( tanpa menyedari pada ketika itu, beliau sedang mengenggam kunci rumah ditangan kiri beliau).

Jiran Ah Jib memberitahu, ini mungkin kerja Ah Nuar (jirannya terus membuat tuduhan disebabkan mereka tidak sebulu dengan Ah Nuar) . Ah Jib terus bergaduh dengan Ah Nuar. Ah jib Berkata, " kita akan tubuhkan siasatan diraja untuk menyiasat siapa yang membenarkan penjenayah tersebut memasuki rumah ini!!!

Pada masa yang sama, penjenayah terbabit menjerit. " Ah jib...!!! sila tunaikan janji kau pada aku!!!" Ah jib terus bertelagah dengan rakan2nya, menuding jari mencari salah siapa hingga penjenayah boleh memasuki rumahnya. membuat perancangan untuk mendakwa di mahkamah, mengupah penyiasat untuk mencari dalang disebalik kejadian tersebut.

Pistol dan keris terus berada di tangan. Sementara itu penjenayah tersebut terus membunuh keluarga Ah Jib. Persoalannya....:

1) Wajarkah tindakan Ah jib bergaduh dengan rakannya semasa penjenayah masih berada dalam rumahnya tanpa menggunakan kuasa dan senjata yang ada untuk membunuh penjenayah tersebut?
2) Ada telurkah Ah Jib?
3) Ada telurkah Ah Mudin?
4) Apa yang sepatutnya Ah jib dan Ah mudin buat dengan pistol dan keris dan pistol ditangan mereka?
5) Layakkah Ah jib menjadi ketua keluarga?
6) Siapa yang membuka pintu rumah?
7) Siapakah Ah Jib dan Ah Mudin?

Selamat mencuba - Jkkk Fan Club

Read more...

Friday, February 8, 2013

Baca Sajalah.

Shocking news from Ground Zero(1).
by- Datok Ariff Sabri. 

As I promised, here is how the cookie may crumble. These figures were handed to me by moles burrowed deep in Bukit Aman, at MINDEF, from UMNO politicians and the boys and girls from Putrajaya whose tongues were made light and easy after nights out in town. I am surprised to hear of the extensive rejection of people in the Forces towards UMNO and BN. Pleasantly surprised that is.



My own feeling is there will be reversal of positions. In this coming elections, PR will get what BN got in 2008- 140 seats or thereabouts and the balance going to BN. when that happens, more will abandon the BN ship especially from the UMNO camp.As for now, what these shadows tell me are as follows:-

Table 1: The possible outcome in GE13.

No. State PR BN.
1. PERLIS 1 2.
2. KEDAH 13 2.
3. KELANTAN 13 1.
4. TERENGGANU 4 4.
5. PENANG 12 1.
6. PERAK 18 6.
7. PAHANG 5 9.
8. SELANGOR 20 2.
9. WILAYAH PERSEKUTUAN 10 1.
10. PUTRAJAYA 0 1.
11. NEGRI SEMBILAN 6 2.
12. MELAKA 2 4.
13. JOHOR 12 14.
14. LABUAN 1 0.
15. SABAH 12 13.
16. SARAWAK 16 15.

TOTAL 145 77.

The table above is even more bullish than the analyses which I have made on several occasions. Having examined the data given to me, here is my take.


In Perlis, the seat that is most likely to fall is Arau. In 2008, PR obtained almost 49% of the votes casted. A swing of 5% of the votes this time to PR, will result in BN losing the seat.


In Kedah, the 2 seats that appear safe for BN are Langkawi and KUbang Pasu. BN’s most comfortable seat is Langkawi. In Langkawi although the opposition increased its share of the votes, BN starts with a strong existing vote bank. Similarly, in KUbang Pasu, in 2008, the opposition obtained 40% of the votes and increased its share of the votes by 9%. So perhaps, it’s time for Najib to move MUkhriz Mahathir to Langkawi so that he can continue to be an MP on the opposition bench in the next parliament.


In Kelantan, besides Tengku Razaleigh , I would have thought the bland and colourless Mustafa Mohamad would be able to retain his seat. It appears the tide is turning against him principally because of his stand on the oil royalty issue of Kelantan. Here is a son of Kelantan who's opposed to giving Kelantan people their oil royalty unless its managed by UMNO.


UMNO people are thieves who will not lose a second in getting their hands in the till. The people handing me the numbers insist that Mustafa Mohamad will get the boot this time.

What about those PR MPs who are seen to be under-performing? These will be replaced by determined and dedicated candidates who will continue to benefit from the overall support for PAS’s spiritual leader.

I have already touched on Terengganu in my earlier article. I predicted that PR will get 5 seats. According to the intelligence sources, PR would probably get 4 seats. Which is what PAS's secgen, Dato Mustafa Ali maintained. Earlier I thought, BN may lose Besut if it retains Abdullah Mat Zain , the incumbent. The man is hardly there. Will Mat Said be willing to select his arch enemy Idris Jusoh to contest in Besut? Otherwise according to these sources, BN will likely retain Besut, Setiu, Kemaman and Hulu Terengganu. That makes it 4-4.

In Penang, the only seat safe for BN is Tasek Gelugor. If Pak Lah stands again in Kepala Batas, he will lose. His replacement, whether its Reezal Merican or even son in law Khairy, will also be defeated. What else is left for Pak Lah to prove?


In Perak the relative safer seats for BN are to be found in (1) Gerik (2) Lenggong (3) Parit (4) Tapah (5) Bagan Datoh and (6) Tanjung Malim. Out of these 6, the weakest links are found in Bagan Datoh and Parit. So, people out there if you want to kick out Zahid Hamidi from Bagan Datoh, come out in full force to vote in PR13.

Please wait for the next installment of the forecast.In the meantime, see how the BN leaders are squirming. Some of them insist that BN will get a 2/3 majority. Meanwhile, Najib goes to Mahathir and says- please save me. He tweets to all and sundry, save Kedah. Why the plaintiff cries when you are confident of winning 2/3 majority?


To the rest of us, it should and must be- save the rakyat from the clutches of the evil BN government.

Read more...

Thursday, February 7, 2013

Malaysia Negara HARAMJADAH


Alahai.., jika Anggota Tentera berhimpun untuk program bn/umno tak mengapa, jika ahli politik bn/umno gunakan kemudahan tentera seperti kapalterbang dan helikopter untuk kepentingan kempen politik mereka tak mengapa.

Alahai..., jika anak-anak sekolah serta para guru dikerah untuk ke majlis umno/bn tidak mengapa, jika mereka-mereka ini terlibat dengan program pembangkang natijahnya sedia menanti. 

Apabila ada anggota tentera berhimpun dalam perhimpunan rakyat, tiba2 jadi isu pula. Apa punya undang2 yang sedang berjalan di Malaysia ni? Apabila jadi isu di sini.

Sah... memang sah lagi nyata Malaysia sudah menjadi negara HARAMJADAH sama haramjadahnya seperti yang Perdana Menteri Najib Razak ucapkan kepada warga Felda yang membantah tempohari.

Dimanakah Demokrasi yang di laungkan selama ini?

Kepada Pegawai Tentera yang bertugas, hentikanlah sikap BODEK tegar anda itu. Gaji anda hasil dari duit cukai rakyat. Maka berterima kasihlah kepada rakyat selama ini. janganlah jadi barua umno dan pemimpin bn.

Kecewa dan jijik rasanya dengan manusia berpangkat seperti kamu dan yang seangkatan dengannya dalam Agensi Kerajaan.

Read more...

Wednesday, February 6, 2013

Takut Nak Ke Mahkamah.

DUNGUN - “Saya tidak boleh terima apabila gambarnya dengan isteri baru terpampang dalam majalah hiburan. Ia satu publisiti murahan dan tidak sesuai dengan jawatannya sebagai YB (wakil rakyat).

"Saya rasa tindakan beliau mengaibkan keluarga dan menjatuhkan imejnya dalam politik dan itulah punca saya memohon cerai ini."

Demikian pengakuan Mastura Othman, 47, yang mengemukakan permohonan cerai ke atas Adun Paka, Zakaria @ Ariffin Abdullah, 60, di Mahkamah Rendah Syariah Dungun, pagi semalam.



Mastura, isteri kedua Zakaria, ketika ditemui wartawan sebaik keluar dari kamar mahkamah selepas kesnya disebut berkata, beliau sebelum ini sudah bercerai dua kali, dan kedua-duanya difahamkan tidak didaftarkan dan permohonan cerai tersebut adalah kali ketiga bagi pasangan terbabit, yang berkahwin lebih 20 tahun lalu.

Mastura, yang hadir ke mahkamah berbaju kurung oren berkata, kali pertama beliau bercerai dengan suaminya ialah pada 27 April 2012, dan kali kedua pada 18 Ogos 2012, iaitu beberapa hari selepas Aidilfitri.

Beliau menjelaskan, permohonan cerai kali ketiga itu dilakukan atas kerelaannya sendiri kerana beliau amat kecewa dengan perbuatan suaminya yang didakwa menyiarkan kisah hubungannya dengan isteri terbaru dalam sebuah majalah hiburan keluaran Disember lalu.

Menyentuh soal kedudukan suaminya dalam politik apatah lagi menjelang pilihan raya umum yang mungkin agak terjejas ekoran tindakannya itu, Mastura berkata, beliau tidak mahu memikirkan masalah itu kerana apa yang lebih penting baginya sekarang ialah hala tuju diri dan anak-anaknya.

“Itu terpulang kepada dia. Dia yang mencipta segala masalah. Ia (atas) kerelaan hati sendiri. Kita pun dah tua, anak dah besar, baik fikir diri sendiri.

“Dia minta saya buat selepas pilihan raya, tapi saya rasa tak perlu tunggu, lalu saya buat laporan pada 23 Januari. Hari ini apabila kesnya disebut, dia tidak hadir,” katanya.

Menyentuh mengenai perkahwinan ketiga suaminya, difahamkan dengan kakak salah seorang penyanyi tersohor, Mastura mendakwa, beliau mendapat tahu suaminya berkahwin seorang lagi pada Jun lalu setelah menemui gambar wanita berkenaan dalam telefon bimbit suaminya.

Mastura, yang mempunyai tiga anak berusia antara 10 dan 21, hasil perkongsian dengan suaminya yang juga bekas Timbalan Ketua Umno Bahagian Dungun berkata, Zakaria mengaku wanita itu isteri terbarunya.

Hakim Mahkamah Rendah Syariah Dungun, Shamsudin Ngah, menetapkan 12 Februari depan sebagai tarikh sebutan semula kesnya.-sn

Read more...

Najib Bukannya Cerdik


Psikology hanya memperlekehkan minda cerdik pandai... KENAPA MAHU RAKYAT DILIHAT SEPERTI PENGEMIS

Saya hairan dengan sikap kerajaan yang memberikan wang RM100 untuk anak yang bersekolah. Kenapa tidak sahaja, yuran persekolahan yang bernilai lebih RM100 itu dihapuskan. Ia lebih mudah daripada menyusahkan ibu bapa berbaris panjang berjam jam lamanya atau terpaksa mengambil cuti semata-mata untuk mengambil wang tersebut. Atau sekadar mahu melihat rakyat seperti pengemis berbaris untuk mengambil wang sebanyak RM100 itu.

Sedangkan wang tersebut adalah milik kita juga bukannya wang yang jatuh dari langit. Begitu juga dengan pemberiam BRIM. Jika Kerajaan Barisan Nasional bijak bistari, adalah lebih baik kerajaan menurunkan harga minyak sebanyak RM0.40 sen. Kerajaan seolah-olah mahu menunjukkan keegoaan, "tengok kami beri RM100, kami juga bagi BRIM RM500"...sedangkan ia adalah wang rakyat.

Ini kerana rakyat yang kini cerdik pandai tahu, mereka telah diikat dengan pelbagai cukai. Cukai pendapatan, cukai perniagaan, cukai jalan raya, cukai kereta, cukai makan dan banyak lagi. Peliknya hinggakan makan minum pun, kita disuruh bayar cukai oleh kerajaan. Cuba anda kira berapa setahun cukai makan minum sahaja yang kita bayar ??? RM10 ribu atau lebih....!!!

Di sinilah kita kena bijak dalam habuan segera yang tidak mendatangkan faedah jangka panjang. Dalam perniagaan kita panggil apa yang dilakukan oleh kerajaan ialah "memberikan ikan, bukannya mata kail". Mereka suka rakyat meminta-minta agar dijadikan bahan ugutan pilihanraya. "You tolong I, I tolong you'...ini tidak bagus atau dalam kata lain memperbudakkan dan memperbodohkan rakyat.

Antara yang kita tidak setuju pemberian rebat RM200 untuk smartphone. Pertama anak2 orang kampung mampukah memiliki HP Smartphone. Kedua ia akan menyusahkan ibu bapa yang terpaksa berbelanja tinggi untuk membeli HP. Yang ibu bapa mahukan bukan rebat RM200 ini tapi mahu harga minyak masak, gula, susu, tepung dan sebagai turun unttk diberi anak2 makan YB.... HP tak boleh mengenyangkan perut anak2 kami tetapi untuk kroni.


Kesimpulannya, Perdana Menteri, Kabinetnya serta Ahli Parlimen dan ADUN yang menerajui Kerajaan Malaysia ini tidak cerdik bagi membantu memperjuangkan hak rakyat. Maka mereka2 itu WAJIB di tolak dalam PRU-13 akan datang.

Tumbangkan UMNO/Barisan Nasional, lihatlah perubahan dan hala tuju negara demi kesejahteraan rakyat. In Shaa Allah....

Read more...

Tahaluf Siyasi Dengan Najib Razak.





Ini yang dikatakan hidung dah la tak mancung, ada hati nak jadi macam Rosmah Mansor. Menzalimi diri sendiri tetapi menuduh parti menzaliminya. Apa punya pemikiran yang dok ada dalam kepala dia.

KUALA LUMPUR - Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa berkata, DAP sudah jelas mencabuli dasar hormat-menghormati yang dijalin melalui 'tahaluf siyasi' apabila ia secara terang mencabar beberapa asas dan dasar perjuangan Pas.

Tahaluf siyasi bermaksud kerjasama badan Islam dengan pergerakan lain yang tidak bermatlamatkan Islam dalam perjuangannya, bagi mencapai matlamat sama.
Tapi takpa, dia pun dah lama berseronok Tahaluf Siyasi dengan gang umno selama ini. Pasai tu hidung dia la ni pun dah kembang semacam saja. Apatah lagi dengan liputan meluas dari media perdana lidah syaitan seperti TV3 suku, RTM sebagainya.

Read more...

Thursday, January 31, 2013

Pembangkang Kedah Dah Sasau

Perasmian Kampus Induk KUIN di Kuala Ketil berlangsung dengan penuh gilang gemilang. KDYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong dengan berbesar hati merasmikan majlis berkenaan. Tuanku Permaisuri Haminah pun nampak manis comel bertudung. Raut wajahnya nampak lebih muda dari usia sebenar.

Lebih 5 ribu hadir, dari yang pangkat besar-besar hinggalah ke rakyat jelata yang kerja kampung, kutip buah kelapa, kutip getah skrap, kutip tin dan botol, tak mahu lepaskan peluang bersejarah ini. Terasa bangga orang-orang Kampung Kuala Ketil dan Baling, Agong sanggup turun ke daerah mereka dan mereka juga boleh melihat wajah Raja yang mereka sayangi dengan lebih dekat lagi, apatah lagi dengan penampilan baru Tuanku Permaisuri.


Yang hairan bin ajaib.. tak seorang pun ADUN-ADUN BN yang hadir. Nak boikot siapa sebenarnya?


MB? Kerajaan Kedah? atau nak boikot Yang diPertuan Agong. Kalau ia pun tak suka dengan MB, tak suka dengan projek kampus induk tu, takkan dengan agong pun tak suka juga.

Adakah ini sikap sebenar ADUN-ADUN pembangkang ini? Dimana taat setia yang selalu dilaung-laungkan.

Antara rukun negara yang menjadi tasbih zikir UMNO/BN ini.. yang lebih dari rukun Islam dan rukun Iman mereka hormati... antaranya "Kesetiaan Kepada Raja dan Negara". Hah... kalau majlis yang dirasmikan oleh Yang DiPertuan Agong pun gagal hadir.. setia apa namanya.


Pada hemat PK, ADUN-ADUN pembangkang ini sebenarnya dah naik sasau bila Kampus Induk KUIn di Kuala Ketil itu selamat dilaksanakan dan perasmiannya pun berjaya diadakan. Mereka ini kalau boleh nak bagi gagal dan tak jadi maka bolehlah nanti jadi point untuk hentam Pakatan Rakyat Kedah menjelang PRU ke13 nanti.

Mungkin juga, mereka malu..., malulah sejak 1985 KUIN didirikan, bermula dari Osman Arof sehingga Mahadir Khalid, Kerajaan BN Kedah dulu masih gagal mendirikan sebuah kampus tetap KUIN selain hanya meneruskan pengajian di kolej sementara di Mergong yang tidak dapat menampung kapisiti jumlah pelajar yang semakin meningkat.

Dengar-dengar hujung telinga PK, masa zaman Osman Aroff Menteri Besar dulu ada juga ura-ura nak buat Kampus Induk KUIN di sebuah daerah di Yan. Tapi tangguh-tangguh... akhirnya tak buat. PK tanyalah... "kenapa tak buat." ... jawab sipenyampai tu.... "nak buat macamana.. asyik dok buat padang golf saja.. Ustaz Azizan ni dia pulun.. tu yang boleh siap cepat.".

Betulah tu.. PK pun setuju.. UMNO ni kalau projek menguntung mereka.. lebih-lebih lagi untuk mereka, cepat pelaksanaannya tapi kalau untuk rakyat... "hemmmmm... tak apalah.. gunalah hat tu dulu... lagi pun jurusan agama saja.. buat apa dok buat besaq-besaq.. nanti-nanti.. lawan kita balik".



Oleh : PARANG KEDAH

Read more...

Sunday, January 13, 2013

Menteri Akal Kontot Dengan Peniaga Untung

Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR- #KL112) telah dirancang lama, tiba2 pencacai umno termasuk Tim. Presiden Umno telah menukarkan nama perhimpunan itu kepada Perhimpunan Shamsidar.

Mungkin kerana sudah tiada modal agaknya untuk mempolitikan dan memutarbelitkan cerita membuat isu baru. Biarlah nampak bodoh asalkan ada isu dimainkan oleh media pencacai untuk memperbodohkan makcik pakcik serta rakyat di luar sana.

Biarlah apa saja dakyah yang keluar daripada pihak pencacai umno sekarang ini ianya sudah tidak memberi kesan lagi kepada rakyat, ini adalah kerana rakyat sudah semakin cerdik untuk membuat perbedaan berita yang didengari.

Jika sebelum ini, semua perhimpunan melibatkan parti pembangkang, semuanya tak betul dan salah. Para peniaga akan rugi dan pelbagai dakwaan lagi, sehinggalah kemuncaknya apabila adanya protes terhadap BERSIH 2.0 dimana tarian punggong diamjurkan dihadapan rumah Ambiga (Pengerusi Penganjur BERSIH 2.0.

Pihak media pula mengembar-gemburkan berita yang diputar belitkan bersama pembohongan mereka yang tidak berkesudahan. Terutamanya sumber berita daripada Utusan Malaysia sebuah media umno yang menjadi perosak pemikiran rakyat.

Berlainan pula dengan perhimpunan terbaru ini (HKR), saya agak terkesima apabila membaca Utusan Online dengan beritanya ini. Apakah berita ini benar atau lagi fitnah daripada media pencacai ini.

Wallahuaklam....

Sekurang-kurangnya ada juga berita benar dari utusan malaysia, itupun jika ianya benar. Jangan jadi seperti Menteri ini yang kebodohannya nyata terlampau melangkaui dimensi ultra gaban.

Read more...

Thursday, January 10, 2013

A B C D = BODOH

Tadi Puteri terima call dari Tok Ketua Puteri... tanya dia kepada Puteri.."awat lama sangat hang tak tulis dalam Kedahla?". Puteri pun temonyeh sekejap... pastu Puteri jawab... fikiran Puteri dah benak.. dah tepu..

Puteri sengaja diamkan diri... tapi Puteri tak terlepas perkembangan semasa. Kui sehari.. kui sehari Puteri tengok UMNO ni dok kian meraban dari satu cerita ke satu cerita..

Dengaq kata... kerap sangat la ni Ketua Pemuda UMNO Kedah.. Bang Badrul dok angkat geng buat demo depan Wisma Darul Aman. Puteri memang la tak boleh pi pasai Puteri sibuk sangat 2-3 menjak ni....

Katanya... mula tu pasai "rakus tebang balak", mai yang hat dekat ni... nak bagi sijil Mohon Bajet Defisit kat MB. Hahahahha... 2-2 isu pun... Puteri teropong... nampak sangat 100 peratus tak cerdik. Samalah dengan penulis cerpin lawak jenaka Kedah Si AUPUN II.

Bila Puteri buka tape2.. dengaq apa isi ucapan MB Kedah yang memang Puteri tabik spring.. sangat bijak memerintah Kedah.. kalau nak banding dengan hat dolu-dolu.. hehehhe... (jangan marah)... MB dok bagitau... dok bagitau.. kut2 telinga depa ni banyak taik telinga.. atau ada masalah ke...

"Balak tebang lama dah... sekarang ni kita nak tanam semula. Nak buat ladang buah-buahan di tanah seluas 1000 ekar" tu lah lebih kurang kata-kata MB...

Tapi... yang Puteri heran... pasai apa dok buat demo.. hentikan penebangan balak.. hentikan... balak untuk anak cucu kami.. wow.. hebat sungguh. Tuuu.... yang orang nak tanam pokok buah-buahan tu untuk anak cucu sapa...? anak cucu Jepun ka.. Korea kaaa.. anak cucu Keling Karpet ka...?

Bila nanti ladang buah-buahan tu mula beroperasi, memerlukan tenaga kerja.. silap2 yang dok pegang sepanduk berdemo tu yang mula-mula yang apply kerja kat situ... wahhh kahhh.. kahhh.. tak kisahlah.. boleh saja... asalkan kerja halal...

Tunggu laa 2-3 tahun lagi... hijau la bukit tu... awat hat tu pun tak leh pikiaq ka... timbul pulak.. pencemaran Tasik Pedu. Puteri tak mau ulas.. pasai yang tu dah banyak kali geng-geng KedahLa... dok tulis dah....

Dah la hat bodo punya demo tak habis lagi kena kutuk..., mai pula satu demo yang seribu kali bodo... maaplah.. tapi memang bodo pun... takdak manusia didunia ni yang boleh cipta isu sebodo tu...

Kalau tak tau baca bajet negeri.... minta la orang mai ajaq... minta tolong.. kelas free lagi orang bagi.. sejam pun dah cukup.. lebih-lebih nanti hampa lena pulak.. maklumlah tak boleh nak minum ayaq ketum time mengaji..

Puteri sebenarnya kesian kat puak-puak ni... bukanlah jahat sangat... tapi dah UMNO dok perguna depa... maka macam tulah jadinya...

Puteri harap.... sudah-sudahlah hampa dok buat kerja bagi orang gelak kat hampa.. mai la kita sama-sama berjuang dalam pilihanraya secara sihat.... barulah kalau menang pun... menang yang dihormati, kalau kalah pun.. kalah yang terpuji..

botoi takkkkkkkkk??? 

 

Read more...
Subscribe to updates

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP