UdangLipan. Powered by Blogger.

Tuesday, July 21, 2009

Manek Urai: Kenyataan Bebal Si Mendeliar.

Dulu dah kecoh dah pasai perlantikan mamak ni sebagai Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), sapa lagi kalau bukan kawan baik menantu PakLah si KJ tu.

La ni mamak Reezal Merican Naina Merican ni dok buat kenyataan kononnya isu kematian Teo Beng Hock (TBH) sebagai agenda politik Pakatan Rakyat untuk menyemai sikap benci kepada Kerajaan dan menimbulkan isu perkauman.

Awat la dari zaman KeSultanan Melaka sampai la ni... gang mamak mandeliar ni suka sangat buat adu domba dan melagakan orang. Buat pengetahuan hang mamak Reezal oooiii... isu ini memang isu politik pun, sebab TBH tu Setiausaha Politik dan kes yang melibatkan dia di siasat pun berkaitan politik juga.

Kalau hang yang bertaraf Presiden GPMS dah tak boleh pikiaq perkara ni, lebih baik hang tutup mulut dan butakan mata hang tu. Lebih baik hang tumpukan perhatian dan pikiaq macam mana hang seorang Mamak Mendeliar boleh jadi Presiden GPMS, hang tu Melayu ka?

Kalau GPMS tu bermaksud Gabungan Pelajar Mamak Semenanjung maka layaklah hang di lantik sebagai Presidennya, kalau bukan lebih baik hang pi bangunan Plaza Masalam naik tingkat 14, lepaih tu hang terjun ke bawah.

Jadi hang toksah la nak bodek dan meraih populariti dengan membuat kenyataan yang bodoh lagi bebal. Yang betuinya hang tak layak jadi Presiden GPMS kerana hang bukannya Melayu. Sedaq diri sikit ooiiiiii..... pi periksa DNA hang dulu Mamak ka? atau Melayu ka?

Dia buat kenyataan bodoh dalam Berita Harian, hangpa pi lah cari sendiri. Cheq meluat sungguh dengan mamak ni.

4 comments:

Post a Comment

Sukahati hangpa nak tulih apa pun, Jangan dok maki hamun mencarut cukuplah, hangpa semua dah besaq panjang takan nak kena ajaq kot, boleh pikiaq kot nooo...

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP